09 oktober 2018
Terug

Alle informatiebalies op Schiphol op de schop

Stel je hebt een vraag, dan kun je nu nog terecht bij een van de zeven informatiebalies op Schiphol. Echter, zal dit niet lang meer kunnen omdat hier verandering in gaat komen.

2019

Alle informatiebalies zullen in 2019 worden gesloten in de terminals. Uiteraard moet er dan wel een alternatief voor in de plaats komen gezien mensen toch ergens terecht moeten kunnen met hun vragen. Daar heeft Schiphol een oplossing voor bedacht namelijk; reizigers hebben de mogelijkheid om 24 uur per dag via WhatsApp, chat en telefoon contact op te nemen met een medewerker. Schiphol gaat dus digitaal.

Reden

Schiphol doet dit natuurlijk niet zonder reden. Uit onderzoek is gebleken dat er minder reizigers aan de balie kwamen en juist meer zelf informatie opzochten via internet. Schiphol past zich dus aan haar reizigers aan en gaat met haar tijd mee. 

Selfservicepunten

In de terminals zullen ook zestien selfservicepunten worden neergezet. Hier kunnen reizigers zelf informatie opzoeken. Reizigers kunnen dan zelfs eventueel (video)chatten met de medewerkers. Wanneer u dan toch graag een medewerker in persoon zou willen spreken, dient u een medewerker in het voorbij gaan aan te spreken. Die mogelijkheid zal er altijd blijven. Er zullen altijd mensen zijn die niet zo goed overweg kunnen met digitale apparatuur.  

Banen baliemedewerkers

Als alle informatiebalies gaan sluiten, zullen de medewerkers zonder baan komen te zitten. Er werken momenteel ongeveer zestig mensen bij de informatiebalies. Inmiddels is Schiphol al in overleg met de werkgever van de inlichtingenmedewerkers over een andere baan. 

Meer nieuws over veranderingen op Schiphol? Lees dan ook dit artikel: Binnenkort Amerikaanse grensbewakers op Schiphol?